|
NESCAFE w Internecie
Firma NESCAFE od lat realizuje globalną strategię, której celem jest zbudowanie wizerunku NESCAFE jako marki aktywnej, kojarzącej się z kulturą młodzieżową, będącej reprezentantem pewnego stylu bycia bardziej niż tylko napoju o właściwościach pobudzających.
NESCAFE "weszła" na polski rynek w 1993 roku. Obecnie jest jedną z najbardziej popularnych marek kawy rozpuszczalnej. Mimo dużej aktywności w Polsce, NESCAFE nie posiada jeszcze serwisu internetowego. Z badań młodych ludzi, do których stara się dotrzeć firma, wynika, że przeważająca większość korzysta z Internetu. Pozostałe informacje uzyskane z badania pozwalają zarysować następującą charakterystykę grupy:
- 80% ciągle studiuje,
- ponad 95% deklaruje, że zna przynajmniej jeden język obcy (w większości przypadków jest to angielski),
- prawie 50% interesuje się lokalnymi wydarzeniami, z czego ponad 35% wykazuje udział w dyskusjach on-line,
- ponad 93% odwiedza strony www, ponad 55% używa poczty elektronicznej, a 30% bierze udział w dyskusjach on-line,
- prawie 40% używa Internetu w szkole, 36% w domu, a tylko 10% w pracy - generalnie większość badanych internautów korzysta z Internetu przynajmniej raz w tygodniu.
Zadania
Jako menadżer jesteś odpowiedzialny za opracowanie strategii wejścia do nowego medium komunikacji - sieci Internet. Zastanów się:
- jaka forma strony najlepiej przyciągnie grupę docelową NESCAFE,
- co powinna zawierać strona internetowa NESCAFE (z punktu widzenia grupy docelowej),
- co powinno stanowić wartości dodane, które będą najbardziej interesujące dla grupy docelowej NESCAFE - by wyróżnić się na tle silnej konkurencji,
- jakie działania promocyjne należy zastosować w celu zaktywizowania grupy docelowej do korzystania z projektowanej strony internetowej,
- proszę podać argumenty za większą efektywnością działań w Internecie (w świecie wirtualnym) w porównaniu z działaniami w świecie rzeczywistym.
|